Reivindicando la identidad de Fontei

18 junio, 2016 A RÚA , ACTUALIDAD , CULTURA , GALERÍAS
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei
Reivindicando la identidad de Fontei

Enrique Rodríguez Sotelo es conocido en Valdeorras. Primero por trabajar en un banco y después por su labor literaria. Esta semana presentaba el que será su segundo libro, “Fontei, historia de un pobo”, en el que reinvidica la identidad de esta zona ruesa señalando que no es un barrio sino un pueblo en si mismo.

El atrio de la iglesia de Fontei, esa que dicen que ideó el genial arquitecto Antonio Gaudí, fue el lugar elegido para tejer las palabras del autor así como las de su presentador, el periodista Jesús Manuel García quien destacó la labor historicista de la obra. “A materia de coñecemento da historia non e o pasado como tal senón aquel pasado do que nos queda algunha proba ou evidencia”, señaló.

Tal y como indicó García, el autor hace un recorrido por la historia de Fontei desde la romanización, “citando os núcleos poboacionais deste lugar entre eles o hoxe chamado  da Santa ou o Castrillón, lugar estragado polas obras da mal chamada autovía que non é mais que a N-120 e os deficientes controis do momento”, destacó. De más invasores hablar el libro, como de los franceses a quienes culpa de quemar la Casa Grande así como de arrasar la viña.

“O século 19 que votaba andar traería o progreso a comarca ca posta en servizo da liña ferroviaria entre Palencia e A Coruña, que transformaría este lugar. A estación púxose no medio da Rúa e de Petín, en territorio parroquial de Fontei. Creceu un barrio populoso en torno a estación o barrio que leva o seu mesmo nome. A ese barrio foron chegando comerciantes e industriais que lle deron pulo o barrio. Segundo Sotelo este barrio débeselle a Pedro Gayoso emprendedor e industrial, outro nome famoso en Fontei e o de Telesforo Ojea y Somoza, político e vocal do consello do Partido Republicano Federalista e intelectual que nacendo na provincia de Lugo, moi cativo veuse a vivir cos pais a Casa Grande de Fontei”, asegura el presentador quien recuerda que esos años también son recordados por la plaga de la filosera en las viñas además de por la emigración temporal a Castilla.

“A construción do novo templo, foi una importante iniciativa para o pobo,  ten a inspiración de, nada mais e nada menos, que de Antonio Gaudí quen viñera a pasar uns días de descanso ca familia da Casa Grande e a quen Ramona Ojea Somoza e o seu marido Leopoldo Casanova Meruenda deberon darlle un pinchazo para que deseñara as trazas coas que levantar una nova igrexa en Fontei. As pedras foron apañadas cuns carros de bois desde as pedreiras. O templo que resultou foi consagrado e dedicado  a San Andrés en 1903,  casa que tallou os retablos foi a ourensana firma A Sagrada Familia que inda hoxe sigue en activo”, puntualizó el presentador quien recordó que también, en eses momento, se consiguió que la casa del concello estuviera más cercana a Fontei y que nacia la banda de música.

El colegio de Nuestra Señora de Fátima llegó a Fontei en los años 50 mientras que una década más tarde fuera el turno del Colegio Pablo VI. “Viu converterse o río Sil nun encoro que anegou una superficie importante de cultivos dos veciños, e aínda que houbo descontento dada a miseria das indemnización”.

El presentador concluyó señalando que “o que fixo Enrique foi un acto de amor polo seu pobo, un cariño do que nos fai a todos partícipes, para que coñezamos tantas cousas da fonte do viño e do ouro”.

Por su parte, el escritor destacó que el objetivo del libro era recoger, en estas páginas, la historia de este pueblo, reinvidicar su historia y que hacía más de 40 años que, tras investigar y hablar con diversas personas, quería recoger, negro sobre blanco, la historia del lugar. “Inquietude, feitos elementales da historia tendo coma epicento a Fontei e intentar descubrir a esos protagonistas descoñecidos que nos precederon e nos legaron un pobo que disfrutamos con todo o que representa. O patrimonio do espíritu que levamos dentro é o sano orgullo de haber nacio ou vivir en Fontei”, estos son algunas de las razones que llevaron al autor a realizar esta obra.

El escritor, detalló que el libro se divide en dos partes. Una primera en castellano que se refiere a la historia y una segunda, en gallego de Valdeorras “narra rutas que hai polos camiños de campo e serra ata Cereixido, para coñecer a natureza que nos rodea”. 

En conclusión, una obra que muestra la historia de Fontei y cómo seguir conociendo este bello paraje que se encierra en el precioso cofra de Valdeorras.

También te puede interesar